Dramat i doświadczenie

red. Magdalena Figzał-Janikowska, red. Beata Popczyk-Szczęsna
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2014
ISBN: 
978-83-226-2283-4
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Nakład: 
dostępny (wersja papierowa)
Liczba stron: 
488
Wymiary: 
246 mm × 171 mm × 42 mm
Oprawa: 
twarda, tasiemka, szyta, folia matowa, lakier wybiórczy
Numer pracy: 
PN 3156
Inne: 
indeks nazw osobowych, noty o autorach, wklejki, kolorowe fot., reprodukcje kart, summ., rés.
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-book, praca zbiorowa
Język: 
polski
56,70 zł

Opis

Wersja on-line

Kup lub wypożycz na ibuk.pl całość lub część:

Dramat i doświadczenie (całość)

01 Podmiot w transmedialnym dialogu z kulturą. Od fantazmatu do nowych form dramatu egzystencji

02 Doświadczenie odcieleśnione: nowe wymiary dramatyzacji w świecie nowych mediów

03 Doświadczenie pamięci

04 Ostatnia zabawa. Doświadczanie dramatu i dramat doświadczania w "Ostatniej taśmie" Samuela Becketta i "Zabawie" Sławomira Mrożka na tle przemian kulturowych...

05 Dramatyczne i teatralne reprezentacje przeżywania historii

06 Tekst dramatyczny jako reprezentacja doświadczenia obozowego na przykładzie utworu "Jedno serce" Włodzimierza Głowackiego

07 Wojenne doświadczenie na pograniczu rzeczywistości i fantastyki w dramaturgii Niny Sadur

08 Doświadczenie stanu wojennego w spektaklu "Piołun" Teatru Ósmego Dnia

09 Teatr jako zapis doświadczeń jednostki i pamięć narodu. (Współczesny nurt czeskiego teatru dokumentalnego i politycznego)

10 Tekst dramatyczny jako reprezentacja doświadczenia zbiorowego na przykładzie "Naszej klasy. Historii w XIV lekcjach" Tadeusza Słobodzianka

11 "Hekabe", czyli o granicy cierpienia

12 Rzeźby z mgły — doświadczenie wizualne Witkacego

13 Doświadczenie śmierci w dramacie Jeana-Paula Sartre’a

14 Śmierć jako doświadczenie graniczne w polskim dramacie współczesnym

15 Poetyckie monologi kobiet w dramatach Tadeusza Różewicza jako formy artykulacji doświadczeń granicznych

16 W stronę metafizyki. Doświadczanie życia — doświadczanie teatru w dramatach Jona Fossego

17 Czy możliwy jest brak dramatu w dramacie o śmierci? ("Kwintet" Andrzeja Stasiuka)

18 Doświadczenie Boga w najnowszym polskim dramacie

19 Dramat doświadczenia a doświadczenie dramatu

20 "Syn naturalny" Denisa Diderota: dramat jako komemoracja przeżycia i jako eksperyment

21 Doświadczenie Innego w dramatach Bernarda-Marie Koltesa

22 Czas żałoby. Niewystarczalność poetyki dramatu realistycznego na przykładzie dramatu Ariela Dorfmana "Śmierć i dziewczyna"

23 Doświadczenie pustki we współczesnym dramacie bułgarskim

24 Melancholia jako sposób doświadczania rzeczywistości w dramatach Hanocha Levina

25 Doświadczenie kobiece. Odrzucona w dramatach Antoniny Grzegorzewskiej

26 Doświadczone — powtórzone: strategie reprezentacji świata w wybranych dramatach Artura Pałygi i Zyty Rudzkiej

27 Dramat a kult na przykładzie misterium wielkanocnego

28 Teatralne portrety artystów. Dramatyczność biografii w inscenizacjach Jerzego Jarockiego i Krystiana Lupy

29 "Poczekalnia.0" w reżyserii Krystiana Lupy — prehistoria tekstu

30 Estetyka doświadczenia a doświadczenie estetyczne w twórczości dramatycznej Tadeusza Słobodzianka

31 "Bezrobotny aktor staje się autorem". Zjawisko pisania dramatów dla własnej sceny na przykładzie wybranych dramatów Fausta Paravidina

32 Autor/reżyser. Doświadczenie sceny w twórczości Didier-Georgesa Gabily’ego i Joëla Pommerata

33 Artykulacja "doświadczenia" w twórczości scenicznej Rodriga Garcíi

34 Doświadczenie sceny w polskim dramacie najnowszym

35 "Zagraj to jeszcze raz, Marsjaszu" — performatywność w dramacie współczesnym na podstawie tekstów: "III Furie", "Lenz", "Judyta" i "Jak być kochaną" w kontekście...