Tom 6. Edukacja małego dziecka. Wybrane obszary aktywności kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej „Edukacja małego dziecka”.
Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka,w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych.
W kolejnej części – Aktywność matematyczno-przyrodnicza– zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nich umiejętności i wiadomości.
Trzecia część tomu – Aktywność artystyczna –obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym – muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych.
Tom zamyka część czwarta – Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka – w której wszyscy autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.