Hubert Miśka, doktor habilitowany sztuki muzycznej, kierownik Zakładu Dyrygowania i Wokalistyki, śpiewak operowy i pedagog. Dyplom w zakresie sztuki wokalnej uzyskał w katowickiej Akademii Muzycznej u prof. Stanisławy Marciniak-Gowarzewskiej, wcześniej zrealizował u prof. Adolfa Dygacza na Uniwersytecie Śląskim magisterium w zakresie pedagogiki muzycznej. Od 26 lat solista Opery Śląskiej w Bytomiu, gdzie zadebiutował jako Nemorino w Napoju miłosnym G. Donizettiego. Dokonał nagrań dla radia i telewizji i na 9 płytach CD. Współtwórca Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wokalnej Viva il Canto. Pracownik Instytutu Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego.
Zainteresowania badawcze: badania nad różnymi formami muzyki wokalnej oraz wokalno-instrumentalnej w zakresie solowej interpretacji muzycznej. Szczególne miejsce w tej materii badawczej zajmują wokalne i wokalno-instrumentalne kompozycje twórców śląskich (J. Świdra, K. Hławiczki, W. Macury, J. Gawlasa, S. Hadyny). Twórczość wokalna Jana Sztwiertni (1911–1940) – śląskiego kompozytora, którego wielki talent i perspektywę światowej kariery przerwała śmierć w obozie koncentracyjnym w Gusen.
Wybrane publikacje: Solowa twórczość wokalna Jana Sztwiertni – charakterystyka stylistyczna i aspekty wykonawcze (Katowice 2010), Jan Sztwiertnia 1911-1940. Człowiek i dzieło w setną rocznicę urodzin (Katowice 2012), autor pierwszych wydań: kompletu zachowanych pieśni solowych – Jan Sztwiertnia. Pieśni na głos z fortepianem (Katowice 2009), a także – Jan Sztwiertnia. Sałasznicy – opera ludowa w dwóch aktach na głosy z fortepianem (Katowice 2011). [30.06.2015]